با معرفی نفرات برگزیده؛

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد


در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی، فرهیختگان، اهالی فرهنگ، کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها، از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد تقدیر شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد روز سه‌شنبه 30 فروردین با حضور علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی امنیتی استانداری؛ مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد؛ سید محمدرضا مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد؛ احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد؛ حسین سبزواری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی یزد؛ عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد؛ مهدی نیکونژاد و فخرالسادات خامسی، اعضای شورای شهر؛ مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری؛ جمال قهرمانی، مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، مدیر کتابخانه وزیری یزد و جمعی از کتابخوانان، کتابدار و اهالی فرهنگ یزد در تالار فرهنگ و هنر نگین برگزار شد.

در این مراسم از 24 برگزیده جشنواره یازدهم در استان یزد به نمایندگی از 593 برگزیده استان در بخش‌های مختلف مسابقات و پویش‌های کتابخوانی در قالب فردی و خانوادگی، تقدیر شد.

ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) از کارکردهای مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است

علی‌اکبری عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم با اشاره به این‌که حضرت امام رضا(ع)، صاحب اصلی کشور و ولی‌نعمت ما هستند، بیان داشت: ترویج فرهنگ رضوی و سیره اهل‌بیت(ع) از کارکردهای مهم جشنواره کتابخوانی رضوی است.

وی افزود: معرفی و ترویج کتاب‌های فاخر در حوزه سیره و شخصیت اهل‌بیت(ع) و به‌خصوص کتاب‌های رضوی، یکی دیگر از اتفاقات مهم و اثرگذار فرهنگی است که با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اتفاق افتاده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آینده‌ای پربار، پرنشاط و درخشان برای کشورمان ترسیم کنیم، یکی از بهترین وارزنده‌ترین اقدامات در این مسیر، ترویج کتابخوانی است.

وی تربیت صحیح نسل خردسال، نوجوان و جوان را در سایه کتاب و مطالعه میسر دانست و گفت: اگر نسل نوپای جامعه با کتاب همراه باشد و شاکله ذهنی‌اش با مطالعه شکل بگیرد، مسیر آینده خود را بهتر و دقیق‌تر ترسیم می‌کند و در آن مسیر گام برمی‌دارد.

عزیزی با اشاره به تعبیری از رهر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید جامعه را به کتابخوانی وادار کنیم، بیان داشت: رهبر انقلاب غالباً  کمتر از این‌گونه تعابیر و ادبیات در توصیه‌های خود استفاده می‌کنند ولی کتاب و مطالعه آن‌قدر برای ساخت و اصلاح جامعه، حائز اهمیت است که ایشان برای ترویج مطالعه، چنین تعبیری را به‌کار می‌برند.

وی در پایان سخنان خود از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و همکاران وی در راستای ترویج کتابخوانی و سیره رضوی قدردانی کرد.

تلاش در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، توفیقی از جانب حضرت رضا(ع) است

حجت‌الاسلام مظفر سالاری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مدیر کتابخانه وزیری یزد نیز در این جلسه با اشاره به عظمت خدمت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: البته تا کششی از سوی حضرات معصومین(ع) ایجاد نشود، توفیق خدمتگزاری نصیب ما نخواهد شد.

وی افزود: مرحوم علامه حسن‌زاده آملی زمانی فرموده بودند، ما فکر می‌کردیم علمای دین، حافظ کیان اسلام هستند، ولی حقیقت این است که اسلام ما را حفظ کرده است. در باب توابیت خدا هم همین مفهوم بیان شده است که در واقع این ما نیستیم که توبه می‌کنیم، بلکه ابتدا کشش و پذیرشی است که از جانب پروردگار نصیب ما شده و موفق به توبه می‌شویم.

این نویسنده برجسته استان و کشور و برگزیده نویسندگی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، اظهار داشت: مسلماً عزیزانی که برای برگزاری پربار این جشنواره که به نام امام رضا(ع) مزین است، فعالیتی می‌کنند، مورد توجه و عنایت حضرت رضا(ع) قرار دارند و این توفیق، از جانب حضرت به آن ها داده شده است.

مشارکت بیش از 25 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد نیز ابتدای این مراسم با اشاره به مشارکت بیش از 25 هزار نفر در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی یزد، گفت: این جشنواره از خردادماه سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان بودیم.

وی افزود: در مراسم اختتامیه به صورت همزمان 593 نفر از برترین‌های این جشنواره در شهرستان‌ها تجلیل می‌شوند که از این تعداد 24 نفر به نمایندگی از کل برگزیدگان، در مراسم حاضر موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی آشنایی بیشتر اقشار مختلف به‌ویژه کودکان و نوجوانان با سیره ائمه اطهار و امام رضا(ع) در قالب کتاب‌های ارزشمند است.

وی بیان کرد: حضور و مشارکت در برنامه‌های مرتبط با امام رضا(ع) عنایتی است که باید به افراد داده شود و هرکس «به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی» در جشنواره‌های مرتبط با این امام همام فعالیت کند، مورد عنایت قرار می‌گیرد و توفیق مشارکت برایش حاصل می‌شود.

در بخش ویژه آیین اختتامیه نیز جمعی از خادمان حرم رضوی با در دست داشتن پرچم متبرک حرم امام رضا(ع)، در مراسم حضور یافتند و به مدیحه‌سرایی پرداختند. قصه‌گویی رضوی و پخش کلیپ‌های رضوی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، بیش از 25 هزار نفر از جمعیت استان یزد در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند که از این تعداد 593 نفر به عنوان نفرات برگزیده مسابقات و پویش‌های کتابخوانی این دوره در بخش‌های فردی و خانوادگی، معرفی شدند. اسامی نفرات برگزیده‌ای که در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی مورد تقدیر گرفتند، را از اینجا ببینید.

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد