با تقدیر از برگزیدگان؛

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گلستان برگزار شد


مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گلستان با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در حسینیه ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گلستان با حضور عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان؛ سیدحسین علوی، مدیرکل حوزه استانداری؛ سید مهدی حسینی، مدیرکل استاندارد؛ علی وفایی، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری؛ سرهنگ کاظمی، مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس؛ احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف استان؛ حجت مقسم، عضو شورای شهر گرگان، جمعی از مسئولین استانی، کتابداران، اصحاب رسانه، فعالین فرهنگی و برگزیدگان جشنواره رضوی روز یک شنبه 28 فروردین در حسینیه ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد.

عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در این آیین با بیان اینکه جشنواره رضوی یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی در کشور است، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تبیین و ترویج و گفتمان سازی سیره رضوی نقش مهمی ایفا کرده واز طریق برگزاری جشنواره رضوی در سال های گذشته به نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و سیره رضوی در بین اقشار گوناگون اقدام کرده است.

وی در ادامه افزود: در یازدهمین دوره جشنواره رضوی حدود 38 هزار نفر در استان شرکت کردند که از این میان حدود 418 نفر برگزیده شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان با بیان اینکه 40 درصد از جمعیت استان را اهل سنت تشکیل می دهند، گفت: در استان گلستان شاهد وحدت و همدلی بین همه اقوام هستیم و جشنواره رضوی نیز مورد استقبال همه قشرها و تیپ های اجتماعی قرار گرفت؛ به نحوی که استان گلستان همواره جزو استان های با مشارکت بالا بوده است و در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

سخنران ویژه آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، حجت الاسلام حسینی، رئیس مرکز جامعه المصطفی العالمیه بود که ابتدا به معرفی دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه پرداخت و گفت: این مرکز حدود 15 هزار دانشجو از 110 ملیت دارد و دارای 60 نمایندگی است.

وی در ادامه افزود: دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای به کتاب دارد و معجزه پیامبر خاتم ما نیز کتاب قرآن کریم است. در سیره اهل بیت(ع) نیز بر اهمیت کتابخوانی تاکید شده و روایات بسیاری در این زمینه داریم؛ چنانچه امام صادق (ع) فرمودند «بخوان و کتاب هایت را حفظ کن چرا که به آنان محتاج خواهید بود.»

در ادامه نیز از 418 نفر از برگزیدگان ملی و استانی در دو بخش خانوادگی و فردی تقدیر به عمل آمد. برگزیدگان به تفکیک شهرستانی عبارتند از : 26 نفراز آزادشهر، 13 نفر از آق قلا، 31 نفر از بندرگز، 45 نفر از بندر ترکمن، 49 نفر از رامیان، 32 نفر از علی آباد، 14 نفر از کردکوی، 31 نفر از کلاله، 25 نفر از گالیکش، 61 نفر از گرگان، 15 نفر از گمیشان، 28 نفر از گنبد، 8 نفر از مراوه تپه، 10 نفر از مینودشت، که جمعا 388 نفر در بخش فردی و 18 خانواده از 10 شهرستان، برگزیدگان جشنواره رضوی بودند.

اجرای تواشیح توسط گروه امیرالمونین علی(ع) و شعرخوانی از دیگر بخش های آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان بود.

در پایان از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گلستان تقدیر شد. ا

سامی برگزیدگان را اینجا ببینید.