با تقدیر از 672 برگزیده استانی؛

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران برگزار شد


آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مازندران با تقدیر از 672 برگزیده استانی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تقدیر از برگزیدگان با حضور روح الله سُلگی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران؛ آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران؛ معصومی، رئیس حوزه هنری استان؛ عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرمانداران ساری، میاندورود، جویبار، نکا، مسئولان و برگزیدگان جشنواره 29 فروردین ماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

روح الله سُلگی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در این آیین با قدردانی از تلاش های خالصانه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: از خانم ولیپور، یادگار معزز شهید به عنوان چهره ای علمی و پژوهشی که عَلم دانش را متعهدانه در استان بلند کرده اند، تشکر می کنم.

وی با اشاره به لزوم تبیین وجه تمدنی امام رضا(ع) و آثار این امام عزیز برای مردم، تصریح کرد: امام رضا(ع) در ترویج تشیع در منطقه نقش مهمی ایفا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مطالعه در موضوع «هنر زندگی» کم است و باید تقویت و افزایش یابد، تصریح کرد: کتابخوانی باید به الزامات یک خانواده تبدیل شود و نه اینکه صرفا جزو فراغت و تفریح خانواده‌ها باشد.

سُلگی، مجموعه کتابخانه‌های عمومی را از جمله نهادهای تأثیرگذار فرهنگی عنوان کرد که به نوعی با آموزش و یادگیری در ارتباط بوده و در ارتقای سطح فرهنگ جامعه بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه باید تمامی اقشار جامعه به موضوع ترویج کتابخوانی اهتمام ویژه ای داشته باشند، افزود: امیدوارم به شکلی منسجم برنامه ریزی شود تا از حداکثر ظرفیت فرهنگی موجود با همکاری و حمایت سازمان های دیگر در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: باید کمبود کتابخوانی در حوزه معرفت اندیشی و هنر زیستن را با تمسک به امام رضا(ع) و روزهای ماه مبارک رمضان برطرف کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این آیین با اشاره به اینکه برای احیای ترویج فرهنگ کتابخوانی همه باید تلاش کنند، گفت: وحدت، همدلی و هم گرایی در حوزه کتابخوانی با کمک فرمانداران و مسئولان دغدغه مند محقق می شود. با همدلی و تعامل همه مسئولان امسال در جشنواره کتابخوانی رضوی استقبال خوبی را شاهد بودیم. یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت حدود 34 هزار نفر شرکت کننده در بخش‌های مختلف فردی، خانوادگی و پویش‌های کودک و نوجوان در مازندران برگزار شد که در مجموع 672 برگزیده استانی، 606 نفر در بخش انفرادی و 66 نفر در بخش پویش کتابخوان انتخاب شدند. همچنین 6 منتخب ملی داشتیم که در تالار وحدت تهران با حضور مسئولان کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

 ‌وی با بیان اینکه در هر رده سنی دو کتاب یکی با موضوع سیره زندگی امام رضا(ع) و دیگری با موضوع امام زمان(عج) برای شرکت کنندگان معرفی شد، افزود: در این دوره از جشنواره علاوه بر قالب‌های پر تکرار همچون چهارگزینه‌ای، نقاشی، پویش کتابخوانی و داستانک، بخش‌های شعر سرایی ویژه نوجوانان و بزرگسالان، قصه گویی از منابع جشنواره و منابع آزاد نیز اضافه شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی منجر به رشد آگاهی جامعه می‌شود، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و به ارتقای معنوی جامعه کمک می‌کند.

ولیپور با اعلام اینکه اگر خودمان را سرباز ولایت و ولایتمدار می دانیم باید از به شعار جامعه عمل بپوشانیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری کتابخوانی را یک واجب دینی برشمردند و نیاز است همه پای کار ترویج کتابخوانی باشیم تا دغدغه های رهبری در این بخش رفع شود.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی همه باید تلاش کنند، تصریح کرد: وحدت، همدلی و هم گرایی در حوزه کتابخوانی با کمک فرمانداران و مسئولان دغدغه مند محقق می شود. کتابخوانی باید دغدغه مسئولان و مردم باشد و در متن زندگی قرار بگیرد. در مازندران با داشتن فرهیختگان و هنرمندان فراوان، نیاز است برنامه های فرهنگی را پررنگ‌تر و تقویت کنیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب همکاری کنیم.

 ولیپور با بیان اینکه باید تمامی اقشار جامعه به موضوع ترویج کتابخوانی اهتمام ویژه ای داشته باشند، افزود: امیدوارم به شکلی منسجم برنامه ریزی شود تا از حداکثر ظرفیت فرهنگی موجود با همکاری و حمایت سازمان های دیگر در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان استفاده شود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان مازندران با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد. اسامی برگزیدگان را اینجا ببینید.

اختتامیه رضوی 1401

اختتامیه رضوی 1401

اختتامیه رضوی 1401

اختتامیه رضوی 1401

اختتامیه رضوی 1401

اختتامیه رضوی 1401

اختتامیه رضوی 1401

اختتامیه رضوی 1401