با معرفی 501 برگزیده؛

یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خوزستان به کار خود پایان داد


یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با شرکت بیش از 30 هزار نفر و معرفی 501 برگزیده در استان خوزستان به کار خود پایان داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، یازدهیمن دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی 501 برگزیده با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان 29 فروردین ماه در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.

حجت الاسلام رضا کلاه کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه فرهنگ ناب رضوی برگزار شد و چه چیز بهتر از  کتابی است که جامعه را بیش از پیش به سمت امام رضا(ع)، این ساحت مقدس و منور نزدیک کند.

وی افزود: بی برنامگی آفت زندگی است و کلام معصوم نشان دهنده اهمیت اشاعه فرهنگ و داشتن برنامه در زندگی است. با برنامه بودن و خواندن کتاب، عاملی مهم و محوری است که بدون تردید، بازتاب آنچه خوانده می شود باعث حرکت به سمت برنامه ریزی و موفقیت خواهد شد.

کلاه کج با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار کم است، گفت: یک ایده خوب و جالب توجه برای افزایش سرانه مطالعه این است که با روزی یک صفحه کتاب می توانیم به تدریج به مطالعه عادت کنیم از کتاب خواندن لذت ببریم و این امر قطعا روشی موثر برای افزایش آگاهی در جامعه، ارتقای سطح مطالعه  و حال خوب مردم می شود.

همچنین در این مراسم سیدمهرداد موسوی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان مهم ترین شاخص در ارزیابی فرهنگ جامعه را کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: یکی از مهم ترین کارها در کشور، ترویج فرهنگ کتابخوانی است که قطعا ارتقای این فرهنگ، باعث ارتقای سطح دانش و دانایی جامعه می شود.

وی با بیان اینکه خردمندی مفهومی جامع و گسترده است و انسان  خردمند خیرخواهی را برای تمامی بشریت آرزو می کند، تاکید کرد: انجام کارهای خوب در راستای علم آموزی و کسب بیشتر دانش و فضیلت میسر می شود.

موسوی با اشاره به  یک فیلسوف فرانسوی که  از دانایی به عنوان قدرت تعبیر کرده، اظهار داشت: بزرگان ایران زمین حدود 1100 سال پیش در رابطه با دانایی و قدرت آن سخن گفته اند و به ترویج علم و دانایی تاکید داشتند.

وی در همین راستا ادامه داد: ایران جایگاه رفیعی در حوزه فرهنگ دارد از اینرو انتظار می رود جهت ارتقای فرهیختگی در جامعه تلاشی مضاعف کنیم که قطعاً مهم ترین کار فرهنگی کتابخوانی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: مشارکت افراد و حضور تمامی اقشار جامعه اعم از کودکان، نوجوان، جوانان و بزرگسالان در جشنواره کتابخوانی رضوی نشان دهنده این است که ما می توانیم مسائل فرهنگی را از طریق برگزاری چنین مسابقات و جشنواره هایی اشاعه و ترویج دهیم و هیچ امری برای بشریت بالاتر از دانایی نیست.

برای مشاهده برگزیدگان جشنواره در استان خوزستان اینجا را کلیک کنید.