با حضور مسئولان استانی؛

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برگزار شد


آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با حضور مسئولان استانی در استان سمنان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه سمنان؛ احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی نژاد، امام‌جمعه موقت سمنان؛ محمود قدرتی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان؛ مصطفی مرادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پروش استان سمنان؛ فرشید فلاح لاله زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان؛ حسن اقوامی پناه، سرپرست فرمانداری سمنان؛ حسین گل هاشم، رئیس شورای اسلامی استان سمنان؛ سعیده همتی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان؛ حسین مرادی مقدم، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان؛ موسوی، فرمانده حوزه بسیج ثارالله دستگاه‌های اجرایی استان سمنان؛ محمدامین حقیقت، مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان؛ علیرضا نوچه ناسار، بخشدار بخش مرکزی سرخه؛ خادمان و خادم یاران حرم مطهر رضوی، برگزیدگان جشنواره و جمعی از فرهنگ دوستان و کتابداران استان سمنان در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برگزار شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه دارد و باید برای ترغیب مردم به مطالعه تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بیان داشت: همه اقشار جامعه به‌ویژه نویسندگان، نقاشان و کاریکاتوریست‌ها باید جامعه را به سمت کتاب‌خوانی سوق دهند.

خطیب جمعه سمنان کیفیت برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان را مطلوب دانست و گفت: باید برای ترغیب مردم به مطالعه تلاش مضاعف داشته باشیم. متأسفانه شاهدیم که کتاب در سبد کالای خانواده‌ها قرار ندارد.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند «من تعجب می‌کنم از کسی که در خوراک تفکر می‌کند اما در آنچه مربوط به جان و روح است تفکر نمی‌کند»؛ کتاب و کتاب‌خوانی طی این سال‌ها در یک سیری با مظلومیت مواجه بوده و میزان مطالعه کاهش‌یافته است.

مطیعی با تأکید بر اینکه کتاب و کتاب‌خوانی هیچ‌گاه از دور خارج نمی‌شود، گفت: متأسفانه اُنس با کتاب در جامعه کم شده اما با این‌وجود اقداماتی نظیر برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند قدمی به جلو برای افزایش سرانه مطالعه و توجه به کتاب‌خوانی باشد.

وی گفت: کم بودن میزان مطالعه و کتاب‌خوانی درخور یک ملت بافرهنگ نیست و امروزه برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه باید بتوانیم فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه مهم است.

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برگزار شد

در ادامه احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: مبدأ و منشأ جهش‌های علمی- فرهنگی با کتاب آغاز شده است و باید بستر استفاده از این محصول فرهنگی در سطح استان فراهم شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: کتاب پیام‌آور زندگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه یکی از رفتارها و اقدامات جامعه مهدوی موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است که باید به آن توجه شود، اظهار داشت: کتاب به‌عنوان یک محصول فرهنگی باید در سبد خانوارها قرار گیرد و باید بستر استفاده از این محصول فرهنگی در سطح استان فراهم شود. در گام دوم انقلاب و در بحث تمدن سازی، کتاب جایگاه بسیار والایی دارد.

در ادامه محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از 32 هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی حضور داشتند، گفت: در بخش فردی 381 نفر و در بخش خانوادگی 16 خانواده، برگزیده این جشنواره شدند.

وی با بیان اینکه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی علاوه بر ایجاد ظرفیت برای ترویج فرهنگ رضوی، به دنبال گسترش کتاب‌خوانی رضوی بوده، اظهار داشت: این جشنواره برای ششمین سال متوالی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سری برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: این جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال در رشته‌های نقاشی، پویش، شعر سرایی، داستان کوتاه، تولید آثار هنری، قصه‌گویی، داستان کوتاه، پویش امام زمانم همراه با بخش ویژه حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

طاهریان بابیان اینکه در بخش کودک و نوجوان پویش کتاب‌خوان و در رشته نقاشی شش هزار و 126 نفر شرکت کردند، تصریح کرد: در پویش کتاب‌خوانی نیز یک هزار و 946 خردسال و کودک در استان شرکت کردند؛ همچنین در بخش نوجوانان شامل قصه‌گویی، پویش امام زمانم و ... و در بخش جوان و بزرگ‌سال در کتاب‌خوانی، داستان کوتاه، شعر سرایی و تولید آثار هنری و انیمیشن نیز هزاران نفر شرکت کردند.

وی ضمن ابراز خشنودی از برگزاری موفق جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان از تلاش‌ها و حمایت‌های سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت توسعه و ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرکل توسعه و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و همه مدیران و مسئولانی که در برگزاری یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همکاری داشتند، قدردانی کرد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که کتابداران پرچم‌داران و سکان‌داران اصلی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی هستند از زحمات و تلاش‌های کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی کرد.

در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از حسن اقوامی پناه، سرپرست فرمانداری سمنان؛ فرشید فلاح لاله زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان؛ محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان؛ امید کهربایی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان؛ احمدیان، مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران؛ عنایتی شریعت پناهی، مدیر کانون فرهنگی آموزش قلم چی؛ نجفعلی انتظاری، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان؛ محمدامین حقیقت، مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان؛ مصطفی نطنزی، شهردار سرخه؛ علیرضا نوچه ناسار، بخشدار بخش مرکزی سرخه؛ جعفر خورزانی، مدیر موسسه فرهنگ ناب دامغان و ملاحسنی، خیر مردمی در شهرستان شاهرود با عنوان دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با اهدای لوح تقدیر و یادبود جشنواره قدردانی شد.

حضور خادمان و خادم یاران رضوی، تقدیر از برگزیدگان و منتخبان جشنواره، نشست شعرخوانی و اجرای سرود از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

برای مشاهده اسامی برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان اینجا  را کلیک کنید.

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برگزار شد