با تقدیر از برگزیدگان استانی و شهرستانی؛

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد


اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز با تقدیر از برگزیدگان استانی و شهرستانی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان البر با حضور اردشیر آل‌عوض، مشاور استاندار در امور فرهنگی و اجتماعی؛ محمدجواد کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری؛ غفور قاسم‌پور، معاون ویژه استاندار و فرماندار کرج؛ مهدی مهرور، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ؛ حسین بغدادی، فرماندار شهرستان نظرآباد؛ حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد موسوی، امام جمعه نظرآباد؛ فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان؛ هادی آشتیانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حمید قبادی، معاون فرهنگی سازمان زندان های استان، اصحاب رسانه، کتابداران و علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد.

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد

هادی آشتیانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با عنایات حضرت رضا علیه السلام همزمان با دهه کرامت در سال 1400 آغاز شد و امروز شاهد برگزاری اختتامیه این جشنواره در استان البرز هستیم. در این دوره از جشنواره به همت و تلاش همکاران عزیز استان شاهد افزایش شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته بودیم که باعث مباهات و افتخار است و ان‌شاالله بتوانیم در دوره های بعدی نیز شاهد حضور چشم گیر عموم مردم در این جشنواره باشیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: در یازدهمین دوره این جشنواره، 6 عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال معرفی شد که با مشارکت 35 ‌هزار نفری در سطح استان همراه بود. تنوع رشته های این دوره از جشنواره این فرصت را برای علاقمندان ایجاد کرد تا بتوانند در بخش‌های مختلف این جشنواره اعم از نقاشی، پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه، تولید آثار هنری و بخش مروجان فرهنگ رضوی ویژه کتابداران شرکت کنند.

آشتیانی افزود: آنچه در جشنواره کتابخوانی رضوی مدنظر است آشنایی عموم شرکت کنندگان به خصوص کودکان و نوجوانان با مفاهیم معارف رضوی است. حدیثی از حضرت رضا علیه السلام نقل شده که می‌فرمایند: «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا». از همین ‌رو امید است عزیزانی که برای برپایی این جشنواره تلاش کرده‌اند مشمول عنایات خاصه آن حضرت قرار گیرند.

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد

اردشیر آل عوض، مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار با معرفی کتاب «مدرسه کتاب‌نخوانی» در این آیین عنوان کرد: در این کتاب که سال گذشته منتشر شد، نویسنده تلاش کرده است با طنزی گزنده به این موضوع بپردازد که چرا ما کتاب نمی خوانیم. این کتاب می‌تواند برای مادران و پدران خیلی موثر باشد که چگونه فرزندانشان را با مهارت مطالعه آشنا کنند.

آل عوض افزود: رهبر معظم انقلاب از معدود رهبرانی در جهان هستند که بیشترین سرانه مطالعه را دارند. الگوی ما در حوزه کتاب و کتابخوانی باید ایشان باشند که به تنهایی در حوزه دفاع مقدس بیش از وزارت ارشاد به جامعه فرهنگ دوست ایرانی کتاب معرفی کرده‌اند. ایشان این آثار را به دقت مطالعه و برای بسیاری از آن‌ها تقریظ نموده و توصیه‌هایی به نویسنده‌های این کتاب‌ها داشته‌اند که همه این تقریظ‌ها در یک کتاب جمع و منتشر شده است.

مشاور استاندار در امور فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که کتاب‌خوانی تبدیل به یک مطالبه عمومی شود. مقام معظم رهبری در یکی از صحبت های خود فرمودند: «من اگر هر روز یک ساعت باید حرف بزنم و نتیجه‌اش این باشد که مردم کتابخوان بشوند، حاضرم روزی یک ساعت و نیم حرف بزنم! اگر طوری بشود قضیه را حل کرد، حرفی نیست.»

وی ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی در برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بیان داشت: تلاش برای مشارکت حداکثری در  این جشنواره که تحت لوا و سایه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود، کوشش ارزشمندی است که امیدواریم در دوره‌های آتی بیش از پیش افزایش یابد و با توجه بیشتر به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی به زودی شاهد روزی باشیم که تیراژ کتاب در سرزمین ما برابر با جمعیت کشور باشد.

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد

فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز نیز بیان داشت: حضرات معصومین علیهم السلام هر یک ویژگی‌های اختصاصی و انحصاری داشتند که بسته به زمان و مکان حضورشان متفاوت بوده است. مثلاً امام صادق علیه السلام بیشتر زمان عمر شریفشان را صرف تربیت شاگرد کردند یا امام حسین علیه السلام رسالت خودشان را در کربلای معلا رقم زدند یا امام حسن بن علی علیه السلام که امروز میلاد است کریمه اهل بیت علیهم السلام بودند. یکی از ویژگی های امام رضا علیه السلام رئوف بودن ایشان است که این امر باعث ایجاد انس و محبت بسیار زیاد به ایشان شده که همین محبت، باعث شناخت و معرفت شده و مسیر سعادت از همین طریق حاصل می‌شود؛ به قول شاعر «آهن از فیض تو گوش شنواست/ شاهدم پنجره فولاد است».

نجف نیا در ادامه با معرفی کتاب «فوائد الرضویه» نوشته شیخ عباس قمی به شرح کرامت‌هایی از امام رضا پرداخت و با بیان معجزاتی از حضرت رضا علیه السلام، حاضرین را با ویژگی‌های آن امام همام آشنا کرد.

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد

گفتنی است، در ادامه این مراسم از برگزیدگان با اهدای لوح و هدیه یادبود قدردانی شد. جهت مشاهده اسامی برگزیدگان اینجــــــا کلیک کنید.


اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی استان البرز برگزار شد