همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع)؛

برترین‌های‌ یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرکرد معرفی شدند


مراسم معرفی و تجلیل‌ از 358 برگزیده یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز یکشنبه 28 فروردین ماه با حضور شهرام خواجوی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری؛ احسان قائدی، رئیس حوزه هنری؛ حجت الاسلام والمسلمین حجت پناه، دبیر کانون های خدمت رضوی استان؛ حجت الاسلام والمسلمین فرازی نیا، مدیریت ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی( از طریق اسکای روم)؛ حسین کاووسی،  سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری؛ سرهنگ میرزایی، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان؛ بهادر عبدالغنی، سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و جمعی دیگر از مدیران و مسئولین استانی، اصحاب رسانه، منتخبین جشنواره و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

برترین‌های‌ یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرکرد معرفی شدند


در این مراسم سرپرست‌ اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرکت 26 هزار نفر از کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان استانی در بخش‌های فردی و خانوادگی این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: از مجموع افراد شرکت‌کننده 358 نفر در رشته‌ها و رده‌های سنی مختلف به عنوان نفرات برتر شناخته شدند که از این تعداد سه نفر در جمع برگزیدگان کشوری جشنواره قرار گرفتند.

وی شرکت کودکان و نوجوان در جشنواره‌های‌ کتابخوانی را فرصتی مناسب برای آشنایی آنان با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و فراهم شدن زمینه لازم برای حضور اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در برنامه‌های جمعی دانست و تصریح کرد: بیشترین علاقه‌مندی و مشارکت در یازدهمین‌ جشنواره کتابخوانی رضوی در استان متعلق به گروه سنی خردسالان و کودک و نوجوان است و 210 نفر از برترین‌ها در این گروه‌های‌ سنی‌ قرار دارند.

دبیر استانی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بخش‌های نقاشی و پویش کتابخوان را رشته‌های‌ پرطرفدار جشنواره‌ دانست و اظهار داشت: افزوده شدن رشته‌های جدید دیگری چون مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک‌نویسی، شعر سرایی، پویش «برای امام زمانم» و بخش ویژه حضرت مهدی(عج) نیز موجب افزایش استقبال عمومی و ارتقای سطح کیفی‌ جشنواره‌ شد.

وی به قرارگرفتن 16 خانواده کتابخوان در جمع برترین‌های‌ جشنواره اشاره‌ کرد و گفت: از هر یک از دستگاه‌ های اجرایی استان نیز یک نفر به عنوان برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت و با هماهنگی‌های انجام شده، کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان با شرکت در بخش بزرگسالان این جشنواره ملی، گواهی‌نامه آموزشی مطابق با سر فصل معرفت و بصیرت حسینی دریافت کردند.

برترین‌های‌ یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرکرد معرفی شدند


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حجت پناه، دبیر کانون های خدمت رضوی استان ضمن ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم استان از جشنواره کتابخوانی رضوی، به دعای شروع قرآن و مباحثی از نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که چندسالی استانمان میزبان جشنواره ای منور است که حال و هوای مردم را متبرک به شناخت هر چه بیشتر اهل بیت(ع) می کند.

برترین‌های‌ یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرکرد معرفی شدند


سپس حجت الاسلام والمسلمین فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی در بستر فضای مجازی میهمان این برنامه بود و ضمن تبریک میلاد با سعادت آقا امام حسن مجتبی(ع) به بیان برکات حضور امام رضا(ع) در ایران، خصایل و ویژگی های امام مهربان پرداخت. 

گفتنی است، یازدهمین‌ دوره جشنواره‌ کتابخوانی رضوی از خرداد تا آذر ماه 1400 توسط نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور برگزار شد.

اسامی برندگان استانی این جشنواره در چهارمحال و بختیاری را می توانید در این قسمت مشاهده کنید.