با تقدیر از 224 برگزیده در سطح استان؛

یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قزوین به کار خود پایان داد


آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی و تقدیر از 224 برگزیده استانی در قزوین برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قزوین با حضور فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین؛ عباس کاظمی، فرماندار قزوین؛ محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای اسلامی شهر؛ سیدعلی موسوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و جمعی از برگزیدگان جشنواره 28 فروردین ماه در تالار قلم کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در این آیین با اشاره به تلاش کتابداران کتابخانه های عمومی طی یک سال گذشته برای برگزاری باشکوه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، عنوان کرد: باعث افتخار است که امروز در خدمت کسانی هستیم که در این رویداد برگزیده شده اند، از همه کسانی که با تلاش ها و زحمات خود در برگزاری پرشور این اقدام ارزشمند فرهنگی مشارکت داشتند، قدردانی می کنم.

وی اظهار داشت: در استان قزوین 14200 نفر در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد 224 نفر به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند. همچنین از طریق تعاملی که با امور زندان ها صورت گرفت، 960 نفر زندانی در این مسابقه شرکت کردند که 8 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند. در حقیقت شرکت کنندگان در این رویداد، با فرهنگ رضوی و آثار فاخر تولید شده در سطح کشور آشنا شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به روند برگزاری جشنواره تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ی پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، از جمله اهداف این رویداد بزرگ فرهنگی بود.

محمدبیگی در ادامه ضمن قدردانی از دستگاه های مشارکت کننده در این رویداد عنوان کرد: اداراه کل زندان ها، استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه ها و ادارات استان، همکاری و حمایت بی نظیری از برگزاری این جشنواره داشتند که قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: یکی از سازمان هایی که به صورت خاص همکاری کرد و برگزیدگان بسیاری داشت، سازمان زندان ها بود که بیش از 960 نفر در جشنواره شرکت کردند و 8  برگزیده معرفی شدند و کارت هدیه 300 هزار تومانی دریافت کردند.

حجت السلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا،  مدیر حوزه علمیه استان قزوین نیز در این آیین عنوان کرد: فراگیری علوم اهل بیت علیها السلام و ترویج آن در  جامعه از موارد احیای فرهنگ رضوی است و برگزاری این برنامه ها نوجوانان و جوانان را هرچه بیشتر با سیره رضوی آشنا می کند.

وی عنوان کرد: امام رضا علیه السلام فرموده اند «خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند» و جشنواره کتابخوانی رضوی در حقیقت احیای امر رضوی است. ارزش انسان به چیزی است که به آن علم و ادارک و دانش پیدا کرده است.

نقل ادبی و مذهبی توسط هنرمند برتر استان، کیوان حبیبی، شعر خوانی عضو  فعال مهدیس کریمی و مداحی محمد وهابی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح و هدیه یادبود قدردانی شد.

برای مشاهده اسامی برگزیدگان اینجا را ببینید.