با تقدیر از برگزیدگان؛

اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی برگزار شد


مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خراسان شمالی با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره در شبستان امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر(ع) برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهری بجنورد؛ مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ حمیدرضا خاکشور، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی؛ فرهاد آقا بیگی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ محمد باقر قاصری، مدیرکل حج و زیارت استان و جمعی از مسئولان و برگزیدگان، در بجنورد برگزار شد.

اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی برگزار شد


در ابتدای این مراسم مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با ارائه گزارشی از روند برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، گفت: افزون بر ٢5 هزار نفر از مردم استان در این جشنواره شرکت کردند و جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از پرمخاطب ترین برنامه های فرهنگی در استان است.

آریان با اشاره به ارادت ویژه و خاص مردم خراسان شمالی به حضرت امام رضا(ع) به دلیل قرابت جغرافیایی به حرم مطهر ایشان، افزود: این جشنواره در استان 4٠١ برگزیده در بخش فردی، ١5 برگزیده در بخش خانوادگی و یک برگزیده کشوری داشت.

اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی برگزار شد


حجت الاسلام و المسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با اشاره به جایگاه ویژه دانش و علم آموزی در دین مبین اسلام، گفت: دین و عقاید دینی و ایجاد فضای علمی آزاد از جمله راهبردهای مهم رشد یک جامعه هستند.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر لزوم حمایت مادی و معنوی مسئولان از اندیشمندان و نخبگان برای تولید و عرضه اندیشه های دینی و علمی در جامعه، افزود: فضای لازم برای رشد و تعالی استعدادها در جامعه باید فراهم شود و افکار و اندیشه های آنان بدون تحریف در اختیار مردم قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: کتاب یکی از مهم ترین ابزارهای اشاعه و ترویج فرهنگ ها، عقاید، باورها و افکار در جامعه است.

حجت الاسلام نوری کتاب را موجب ایجاد و تبیین ساختار فکری و فرهنگی و عمق بخشی در جامعه می شود، افزود: کتاب و کتابخوانی موجب رشد و تعالی جامعه می شود که باید با تلاش های دست اندرکاران مربوطه و توجه ویژه مسئولان، فرهنگ کتابخوانی ارتقا یابد.

اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی برگزار شد


تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این آیین گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

صادقی با بیان اینکه علم آموزی و فراگیری دانش از تاکیدات مهم دین مبین اسلام است، افزود: علم و دانش در کتاب تبلور می یابد و تحقیق و پژوهش پشتوانه آن است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تجلیل شد.

اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی برگزار شد

در پایان این مراسم از برگزیدگان شهرستان بجنورد تقدیر شد؛ اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:

برگزیدگان در بخش خانوادگی:

صاحب فرهادی

زهرا محبی حصاری 

برگزیدگان در بخش پویش کتابخوان خردسال:

رونیا مجرد

رضوانه رضائیان

برگزیدگان در بخش پویش کتابخوان کودک:

هانا جزدریی

امیرعباس داورپناه

آیسا یوسفی

رومینا معروفیان

برگزیدگان در بخش پویش کتابخوان نوجوان:

مریم کاظمی

یگانه دربان ملک

برگزیدگان در بخش پویش کتابخوان جوان و بزرگسال:

اکرم خسروپناه

برگزیدگان در بخش چهار گزینه ای جوان و بزرگسال:

میلاد ارضی

امیر محمد پروان 

جواد نامجو

مریم امامی

برگزیدگان در بخش چهارگزینه ای نوجوان:

فاطمه درتومی

هستی نوروزیان

امیرعلی شیرزاده

ضحی آوازه

برگزیدگان در بخش شعر سرایی جوان و بزرگسال:

میثم مهرنیا

برگزیدگان در بخش قصه گویی جوان و بزرگسال:

رضا آدمیان

مریم فیضی

ملیحه پهلوان 

برگزیدگان در بخش نقاشی نوجوان: 

مطهر عظیمی

بیتا کهنسال

برگزیدگان در بخش نقاشی کودک:

حسین پسندیده

ملیسا کوهی

نازنین زهرا بهادری

هادی وحدانی

برگزیدگان در بخش نقاشی خردسال: 

حلما موحدی

نازگل رستگاری