نماینده ولی فقیه از گلستانی ها برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد؛

نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بسط فرهنگ دینی اسلامی اقدامات درخوری انجام داده است


آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان طی پیامی شهروندان گلستانی را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان طی پیامی شهروندان گلستانی را به شرکت در مسابقات کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ بشری همواره ازطریق کتاب به نسل های بعد منتقل می شده و بشر با رجوع به کتاب نه تنها از سرنوشت اقوام پیش از خود مطلع می شده بلکه از تجربیات ارزشمند گذشتگان استفاده می کرده است. کتاب یکی از مهم ترین منابع معرفتی بشر و همواره از گذشته دور تاکنون به عنوان یک منبع مهم برای شناخت ارزش ها وانتقال آن ها بوده است.

در عصر جدید نیز کتاب در کنار سایر رسانه ها نقش خود را ایفا می کند. کتاب چه به شکل فیزیکی و چه به شکل الکترونیک می تواند در فرهنگ سازی و نهادینه کردن ارزش های دینی نقش موثری داشته باشد. نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز با هدف تبیین، ترویج و بسط فرهنگ دینی اسلامی به خصوص فرهنگ رضوی در چند سال گذشته در قالب مسابقات کتابخوانی رضوی اقدامات درخوری انجام داده است.

این اقدامات از حوزه مسابقات مکتوب تا فضای مجازی برای اقشار مختلف سنی در حوزه های گوناگونی چون مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین، مسابقات نقاشی ویژه کودکان، پویش رضوی و... را شامل می شود که می تواند زمینه حضور خانواده ها در این جشنواره با در نظر گرفتن سلایق و ذائقه های مختلف باشد.

لذا جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی است تا هم شهروندان گلستانی با مراجعه به منابع در نظرگرفته شده توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم با سیره اهل بیت(ع) و سبک زندگی رضوی آشنا شوند و هم از جوایز در نظر گرفته شده در جشنواره بهره مند شوند. با امید به اینکه شرکت در چنین جشنواره های ارزشمندی زمینه تقویت سبک زندگی دینی را برای جامعه ما رقم بزند.