با هدف ترویج فرهنگ رضوی؛

ویژه برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد


ویژه برنامه های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ رضوی به همت کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ویژه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ رضوی به همت کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی خوشاب در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

همزمان با هفته نیروی انتظامی حسن آشیانی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خوشاب به همراه سایر کارکنان ضمن بازدید از کتابخانه عمومی شهدای سلطان آباد شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز شرکت کردند.

فاطمه حسن آبادی، مسئول کتابخانه شهدای سلطان آباد ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: این ایام فرصت مناسبی بود تا با دعوت از پرسنل نیروی انتظامی شهرستان آن ها ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه، با نحوه ارائه خدمات کتابخانه ای و فعالیت ها و برنامه های فرهنگی کتابخانه نیز آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و تبلیغ محیطی و میدانی این جشنواره در شهرستان از شرکت فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی شهرستان در یازدهمین دوره این جشنواره خبر داد.

جشن بادبادک ها در شهرستان بجستان برگزار شد

جشن «بادبادک ها» به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بجستان و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در راستای برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با هفته ملی کودک و با مشارکت دستگاه های اجرایی شهرستان بجستان فعالیت هایی از قبیل معرفی و نحوه ارائه خدمات کتابخانه ای، معرفی و خوانش برخی از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی و مسابقه نقاشی با حضور بالغ بر 200 کودک به همراه خانواده هایشان برگزار شد.

گفتنی است، در پایان به شرکت کنندگان در مراسم به رسم یابود هدایایی اهدا شد.

شرکت کودکان روستای محروم اوندر کوهسرخ در جشنواره کتابخوانی رضوی

در این برنامه که به همت کتابخانه عمومی شهید سلیمان نژاد روستای اوندر در فضای باز و طبیعت روستا برگزار شد، جمع قابل توجهی از کودکان و نوجوانان روستایی شرکت کردند.
کودکان شرکت کننده بعد از شنیدن داستان های کتاب «زندگی امام رضا(ع)» از سری کتاب های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش نقاشی این جشنواره شرکت کردند.

همچنین با کمک مالی اعضای شورای اسلامی روستای اوندر و نیز فروشگاه لوازم تحریر اندیشه هدایایی به تمامی کودکان شرکت کننده در این جشنواره اهدا شد.

گفتنی است، روستای محروم اوندر واقع در شهرستان کوهسرخ با داشتن کتابخانه عمومی شهید سلیمان نژاد، از روستاهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ رضوی در کتابخانه شهید علیپور یونسی بجستان

در راستای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و با محوریت آشنایی با زندگی و شخصیت حضرت رضا(ع) و حضرت مهدی(عج)، برنامه های فرهنگی شامل جمع خوانی کتاب های «زندگی امام رضا علیه السلام» اثر سید محمد مهاجرانی و «امام زمان (عج)» اثر زهرا عبدی و مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی کودک با حضور بیش از 15 نفر از دانش آموزان دبستان ابتدایی شهید پهلوانپور یونسی برگزار شد.

برنامه های متنوع فرهنگی ویژه کودکان در تربت جام برگزار شد

در راستای اهمیت ارائه خدمات  کتابخانه ای مناسب برای گروه سنی کودکان در جهت دستیابی به هدف تبدیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک عادت همیشگی در میان این قشر برنامه هایی از قبیل نمایشگاه کتاب، شعر خوانی، جمع خوانی کتاب های گروه سنی کودکان، رنگ آمیزی، نقاشی و قصه گویی توسط نسیمه اسمعیل جامی، مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تربت جام برگزار شد.

برنامه های متنوع فرهنگی به همت کتابخانه وکیلی نیشابور  برگزار شد

برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی به همت کتابخانه عمومی وکیلی شهرستان نیشابور برگزار شد.

نسرین جهان تیغ، کتابدار کتابخانه عمومی وکیلی شهرستان نیشابور  گفت: در راستای برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف آشنایی بیشتر جامعه با سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) و بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برای همه اقشار جامعه و همه گروه های سنی، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی متنوعی برگزار شد.

وی افزود: از جمله برنامه های اجرا  شده می توان به قصه گویی، جمع خوانی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی برای گروه سنی کودک و برگزاری پویش مجازی کلیپ یک دقیقه ای اشاره کرد.