با صدور پیامی صورت گرفت؛

دعوت امام جمعه چناران از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی


امام جمعه شهرستان چناران با صدور پیامی خواستار مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مظفر تاجی، امام جمعه شهرستان چناران با صدور پیامی خواستار مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 امام صادق (ع) به مفضل فرمود: «ای مفضل در نعمت هایی که خداوند به انسان ارزانی داشته است بیندیش؛ از جمله این نعمت ها نویسندگی است که اخبار گذشتگان را به باز ماندگان و از بازماندگان به آیندگان می رساند. به سبب آن است که دانش ها و آداب و جز آن ها در کتاب ها جاویدان می ماند» (بحار الانوار ج 60؛ ص 257)

 دین مقدس اسلام برای کتاب، کتابخوانی و کسب علم، ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است. اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در اولین آیات نازل شده علاوه بر تاکید بر کتاب، قلم و علم، امر به خواندن نیز ذکر شده است. اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا به حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.  

یکی از کارهای ارزشمند و مفید انجام شده در عرصه فرهنگ، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است تا به این وسیله و از طریق کتاب بیشتر با اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) و به تبع آن فرهنگ رضوی ارتباط برقرار کنیم. معرفت به امام رضا(ع) جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در آموزه های اسلامی دارد؛ به طوری که پیامبر (ص) و امامان معصوم(ع) تأکید فراوانی بر این مساله داشته اند. یکی از بهترین راه های شناخت اهل بیت(ع) مطالعه سیره و روش زندگی آن ها است و جشنواره کتابخوانی رضوی این فرصت را برای همه به ویژه کودکان و نوجوانان عزیز فراهم کرده است تا با شرکت در این جشنواره و آشنایی با سنت حسنه آموزه های زندگی امام رضا(ع)، آن  را به دیگران نیز انتقال دهیم.

امیدوارم مردم خوب و ولایی شهرستان چناران به ویژه قشر جوان همچون سال‌های گذشته با حضور پرشورشان در این جشنواره ارادتشان را در سایه معرفت و آشنایی با سیره و سنت اهل بیت(ع) نشان دهند.

مظفر تاجی

امام جمعه شهرستان چناران