عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد:

جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین فرصت برای حضور موثر دغدغه مندان حوزه کتابخوانی است


رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد در نشست تخصصی شورای پژوهشی این مرکز ضمن دعوت مردم باب الرضا برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری این جشنواره را مسیری هدفمند در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه دانست.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، نشست تخصصی شورای پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور سید محسن موسوی، رئیس مرکز و عضو  ششمین دوره  شورای اسلامی شهر بجنورد؛ مهدی آریان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دیگر اعضای شورای شهر  و شورای پژوهشی در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

سید محسن موسوی، رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد در این نشست ضمن بررسی مشکلات مرکز در خصوص روند پیگیری پیشنهادات، طرح های پژوهشی اولویت دار، نشست های تخصصی و فعال کردن دبیرخانه مرکز، گفت: تجربه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نشان داد می‌توان با طراحی برنامه‌های مناسب، کتابخوانی مفید و هدفمند را در جامعه ترویج داد؛ طوری که با استقبال مردم روبه رو شود.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: دغدغه‌های بسیاری در حوزه کتابخوانی در جامعه وجود دارد و این جشنواره بهترین فرصت برای حضور مؤثر دغدغه مندان است تا با تبلیغ و نیز تعریف هدف مناسب، جریانی فراگیر ایجاد کنند.

 موسوی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد ملی و دعوت از مردم باب الرضا برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگ‌ترین مسابقه کتابخوانی در سطح کشور، با معرفی کتاب‌های ارزشمند مسیر هدفمندی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) فراهم کرده است و با دربرگیری طیف گسترده سنی در فرهنگ‌سازی ناب اسلامی و رشد بصیرت و معرفت دینی نقش بسزایی دارد.

مهدی آریان، سرپرست کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست ضمن تقدیر از اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بجنورد به دلیل توجه ویژه به مقوله آموزش و پژوهش، اذعان کرد: همکاران ما در اداره کل و همچنین کتابداران آمادگی کامل برای مشارکت و همکاری در طرح های پژوهشی و آموزشی شورا را دارند.

آریان  بیان کرد: هر زمان حرف از آموزش و پژوهش باشد، نیاز به مطالعه آشکار می شود و آنجا که بحث مطالعه  در میان باشد، نخستین اماکن که از آن ها نامبرده می شود،  کتابخانه ها هستند.

وی افزود: از ویژگی های مشترک بین کتابخانه های عمومی  و شوراهای اسلامی شهرها، مردمی بودن و ارائه خدمات عمومی در آن ها است. تمام سعی و تلاش هر دوی این مجموعه ها برای ارتقای سطح فرهنگ اجتماعی است.

دبیر استانی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در ادامه ضمن معرفی اجمالی جشنواره کتابخوانی رضوی، تصریح کرد: با تمام توان باید از این اقدام فرهنگی حمایت کرد تا به بهترین شکل ممکن برگزار شود؛ چراکه این جشنواره فرصتی بهینه برای پر کردن خلأ کتابخوانی در شرایط کنونی جامعه ایجاد کرده و با در دسترس بودن منابع و سهولت شیوه شرکت در آن، امکان حضور تمام اقشار را در گوشه و کنار کشور فراهم کرده است.

 گفتنی است، در انتهای این جلسه ضمن بررسی برنامه های اجرایی و طرح های پیشنهادی، حاضران در جلسه از مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی شورای اسلامی شهر بازدید کردند.