نویسنده کتاب «امام زمان(عج)»:

رویکرد منظم و باثبات جشنواره رضوی موجب استقبال مخاطبان شده است


زهرا عبدی، نویسنده کتاب «امام زمان(عج)» گفت: در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شاهد رویکردی منظم و با ثبات هستیم که موجب شده جشنواره در بین مخاطبان جایگاه مناسبی پیدا کند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، زهرا عبدی،  نویسنده کتاب «امام زمان(عج)» از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش کودک، در گفتگویی با اشاره به ویژگی‌های آموزش دینی کودک و نوجوان بیان داشت: مطالب دینی برای کودک به صورت آموزش مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود. برخی موارد مثل آموزش نماز، روزه و اطلاعات دیگر در خصوص ائمه و اهل بیت(ع) می‌تواند مستقیم باشد، اما در مواردی برای آموزش مفاهیم دینی باید غیرمستقیم عمل شود که خروجی این روش به خلق اثری می‌انجامد که علاوه بر بُعد ادبی و هنری، روحی سرشار از معنویت را به مخاطب انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به شیوه نگارش این منبع بخش کودک جشنواره یازدهم رضوی بیان داشت: در کتاب «امام زمان(عج)» به جهت آموزش مستقیم آموزه‌های دینی، سعی بر این شد که مفاهیم به صورت خلاصه و مفید ارائه شود تا از ایجاد کسالت و عدم ارتباط کودک با متن جلوگیری شود.

این نویسنده پرکار حوزه ادبیات دینی اظهار داشت: قصد داشتم که حسِ وجودِ نیرویی برتر و بالاتر در زندگی را که همواره موجب قوت قلب مان می‌شود، منتقل کنم. به شخصه همواره برکات فراوانی از این باور در زندگی دیده‌ام و با نگارش کتاب این حس معنوی را با بچه‌ها سهیم شدم.

زهرا عبدی در بخش دیگری از این گفتگو به شرایط برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته جشنواره‌های موضوعی مختلفی برگزار شده که با شور و شوق آغاز به کار کرده‌اند، منتهی در میانه به دلیل عدم پیگیری و ممارست تعطیل شده‌اند ولی در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شاهد رویکردی منظم و با ثبات هستیم که موجب شده جشنواره در بین مخاطبان جای مناسبی پیدا کند. 

وی تاکید داشت: به دلیل همکاری با دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی در جریان برگزاری جشنواره‌های مختلف کتاب‌خوانی بوده‌ام، اما جریان جشنواره رضوی با تلاش‌های مجدانه مسئولان و کتابداران کتابخانه‌ها، شور و شوق عمومی به ویژه در اعضای کودک و نوجوان را نشان می‌دهد.

وی در پایان به فواید شرکت در جشنواره‌های کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: هر بهانه‌ای که باعث شود کودکان و نوجوانان به نام مطالعه و کتاب گردهم آیند و از خلال خواندن به آموزش و رشد دست پیدا کنند، امری مبارک و خجسته است. از این رو شرکت در یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را به همه کودکان و نوجوان پیشنهاد می‌دهم، چراکه شرکت در این رویداد بیش از هر امری موجبِ حال خوش این گروه سنی می‌شود.

گفتنی است، زهرا عبدی از نویسندگان مطرح حوزه کودک و نوجوان کشور است که یکی از منابع بخش کودک یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با عنوان «امام زمان (عج)» از مجموعه 14 معصوم را به نگارش درآورده است.