امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه:

ترویج فرهنگ رضوی و انس با کتاب در جشنواره کتابخوانی رضوی رقم می خورد


حجت الاسلام طیبی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مغتنم برای انس با کتاب و ترویج فرهنگ رضوی دانست و گفت: این جشنواره به دنبال فرهنگ سازی کتابخوانی است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، حجت الاسلام و المسلمین احمد طیبی، امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه طی پیامی عموم مردم را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعه کتاب از تاکیدات مقام معظم رهبری و انس با کتاب توفیقی بزرگ برای انسان است. به فضل خدا طی سالیان اخیر شاهد ترویج فرهنگ مطالعه در قالب جشنواره کتابخوانی رضوی توسط آستان قدس رضوی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم که اقدامی ارزشمند در رشد و اعتلای جامعه است.

محوریت این جشنواره که فرصتی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و آشنایی با سیره ائمه(ع)، به‌ویژه امام رضا(ع) است، به دنبال فرهنگ سازی کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مفید و تاثیرگذار در زندگی انسان می باشد.

شیعه منتظر امام زمان(عج) در شرایط کنونی که در هجمه رسانه‌ای و شبهاتی دشمن قرار داریم، باید در ارتباط با ایشان اطلاعات کافی و لازم را داشته باشد. به حمد خدای بزرگ با برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و گنجاندن بخش ویژه امام زمان(عج) در این دوره و معرفی چند کتاب در آن، معرفت در باب این امام بزرگوار نصیب مطالعه کنندگان آثار خواهد شد.

شیوع کرونا و دوری فرزندان و خانواده‌ها از محیط ‌هایی مانند مدارس و کتابخانه‌ها بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دوستی با کتاب است. از همه گیلانی‌های دوستدار کتاب درخواست مشارکت پرشور در جشنواره کتابخوانی رضوی را دارم که امروز به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی در استان گیلان پیگیری و برگزار می شود.

والاسلام علیکم و رحمه الله و برکاته