نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

جشنواره کتابخوانی رضوی به مثابه زیارت از بعید و توام با شناخت علمی و بیش از پیش خاندان عصمت و طهارت است


سید محمد پاکمهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس در دیدار با سرپرست کتابخانه های عمومی استان به نقش جشنواره های فرهنگی در ارتقای سرانه مطالعه و بینش مردم اشاره کرد و همکاری دستگاه های اجرایی و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی را خواستار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مهدی آریان، سرپرست کتابخانه های عمومی استان و سید محمد پاکمهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و رازو جرگلان استان در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائل کتابخانه ای و ضرروت حضور مردم باب الرضا(ع) در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفتگو کردند.  

سید محمد پاکمهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در زمانی به سر می بریم که کنترل بیماری و ویروس کرونا بیش از هر چیز به خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیازمند است و در کنار سلامت جسم باید مراقب سلامت روح خود نیز باشیم، عنوان کرد:  در شرایطی که هجمه انتشار اطلاعات در فضای مجازی که بعضا جنبه علمی نیز نداشته و آرامش روان انسان را مختل می کند، با ارتقای سطح علمی و معنوی از طریق خواندن کتاب های مفید و اثرگذار شرایط بهتری را برای خود و خانواده هایمان رقم بزنیم.

وی  ضمن اشاره به نقش جشنواره های فرهنگی  در ارتقای سرانه مطالعه و بینش مردم، افزود: برگزاری و مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی و نگاه کلان این جشنواره به تمامی اقشار جامعه در زمانی که امکان عرض ارادت حضوری به ساحت قدسی ائمه معصومین (ع) وجود ندارد، به مثابه زیارت از بعید و توام با شناخت علمی و بیش از پیش خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و اهل بیت پاک و مطهر ایشان است.

 نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در حال برگزاری است، انتظار می رود تمامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی در برگزاری شایسته این جشنواره مشارکت کنند و آحاد مردم باب الرضا(ع) با مطالعه منابع جذاب این جشنواره، آرامش روحی، سلامت جسم و ارتقای معنوی را میهمان همیشگی خانواده های خویش قرار دهند.

مهدی آریان، سرپرست  جدیدکتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند آمادگی و بهره برداری کتابخانه های روستایی ارکان و گریوان  و کتابخانه گلستان شهر بجنورد، گفت: شرایط فعلی کشور که الحمدالله رو به بهبود است  فرصتی ارزشمند را جهت انس هر چه بیشتر با کتاب برای مردم به وجود آورد.

آریان بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی در گستره ملی و با همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور چندین سال است که  برگزار می شود و خوشبختانه  استان ما در تمامی این دوره ها در بین استان های برتر در کشور بود. انتظار می رود یازدهمین دوره این جشنواره نیز  با مشارکت حداکثری مردم باب الرضا(ع) و دیگر دستگاه های اجرایی  برگزار شود، تا گامی موثر در راستای افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و همچنین شناخت هرچه بهتر نسبت به سیره و سبک زندگی ائمه برداشته شود.