فرماندار شهرستان خمین:

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی موجب توسعه کتابخوانی می‌شود


فرماندار شهرستان خمین طی پیامی از هم استانی های خود برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، احمد طهرانی، فرماندار شهرستان خمین طی پیامی از هم استانی های خود برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی  دعوت کرد.

متن پیام وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار می‌رود و این زبان گویای تمدن بشری با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی ‌را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند.

در دین مبین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی و کسب معارف دینی توصیه و روایات بسیاری موجود است. یکی از مهم ترین ابزارهای سوق دادن جامعه به سمت کسب معارف و سبک زندگی اسلامی، کتاب است؛ به طور قطع هر اقدامی در راستای ترویج فرهنگ اعم از برگزاری مسابقات کتابخوانی با معرفی منابع ارزشمند، بر ارتقای فرهنگی جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی، در شرایطی که هموطنان به دلیل شرایط ناشی از گسترش ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر اوقات خود را در منزل می‌گذرانند، می تواند در بالابردن فرهنگ مطالعه، توسعه کتابخوانی و همچنین شناسایی و معرفی آثار شاخص و فاخر تاثیرگذار باشد.

در شرایط کنونی جامعه، برگزاری این جشنواره در بستر فضای مجازی، فرصتی مغتنم برای مطالعه فراهم آورده است. بی شک مطالعه آثار ارزشمند و پرمحتوا مرتبط با اهل بیت(ع) که به عنوان هادیان مسیر تعالی بشریت مطرح هستند، در ارتقای سطح فکری و معنوی جامعه اثر بخش خواهد بود.

اینجانب ضمن قدردانی از برگزارکنندگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، امید دارم یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی باشکوه تر از همیشه برگزار شود و گام بزرگی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش فرهنگ ائمه اطهار(ع) در کشور برداشته شود. 


احمد طهرانی

فرماندار شهرستان خمین