فرماندار شهرستان نجف‌آباد:

جشنواره کتابخوانی رضوی بستری نافذ و نافع برای آشنایی همگان با معارف دینی است


معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد با صدور پیامی خواستار مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، مجتبی راعی، معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد با صدور پیامی خواستار مشارکت مردم در برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

با سلام و تحیت

در فرهنگ، اعتقادات و باورهای مردم فرزانه ایران زمین، کتاب عنصری به غایت متعالی، بااهمیت و ارزش آفرین قلمداد می شود. کتاب برای اهل خرد میراثی جاودان است و مطالعه و انس با کتاب مایه فرزانگی و نردبانی مطمئن برای ارتقای رشد و کمال فردی و جمعی است. در این ایام که متاسفانه بیماری منحوس کرونا ساختارهای اجتماعی و عمومی اقصی نقاط جهان را به دلیل رعایت شیوه نامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با اوقات فراغت بیشتری روبه رو ساخته، موضوع مطالعه هدفمند و مبتنی بر برنامه ریزی پویا و پایا می تواند تا حد زیادی در راستای تعالی افکار و توسعه افهام به شیوه ای کارآمد عمل کند. جشنواره ملی مستحسن «کتاب خوانی رضوی» اقدامی به غایت ارزنده و شایسته تحسین است که علاوه بر تبلیغ و تبیین سیره، شخصیت و ابعاد زندگانی شمس الشموس، خسرو اقلیم طوس، انیس النفوس، امام علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف تحیه و الثنا) - هشتمین حجت سرمد - زمینه را برای پویایی فرهنگی جامعه و اشاعه و ترویج فرهنگ رفیع و منیع کتاب و کتابخوانی فراهم می کند.

اینجانب به عنوان خدمتگزار مردم شریعتمدار شهرستان نجف آباد – دیار ایثار، ایمان، علم و احسان - با تقدیر وافر از بانیان و دست اندرکاران این رویداد فاخر فرهنگی و اعتقادی، از صاحبان خرد و اندیشه، کتاب دوستان و فرهیختگان به ویژه نهادها و اقشار مختلف مردم شریف و فرهنگ دوست شهرستان نجف آباد برای مشارکت همه جانبه در این جشنواره ملی دعوت کرده و امید دارم با حمایت و همراهی وسیع و پرشور همه علاقمندان به فرهنگ والای دینی و محبان اهل بیت(ع)، امسال جشنواره پیش‌رو به صورتی باشکوه تر و شایسته تر از ادوار پیشین برگزار شود و همراه با همه مردم قدر شناس و ولایتمدار ایران شاهد آثار و برکات آن در ترویج سبک زندگی اسلامی برای همگان بالاخص کانون شامخ خانواده‌ها باشیم.

مجتبی راعی

معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد