عضو شورای اسلامی شهر قوچان؛

جشنواره کتابخوانی رضوی جواز ورود به دنیای مملو از سعادت، خردورزی و آگاهی است


عضو شورای اسلامی شهر قوچان با صدور پیامی خواستار مشارکت آحاد مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، سیده عفت موسوی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر قوچان با صدور پیامی خواستار مشارکت آحاد مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و به واسطه قلم است که انسان استحضار می یابد آنچه راکه مرور زمان و یا بعد مکانی بر روی آن پرده کشیده است»

معجزه پیامبر اکرم(ص) کتاب است و اولین آیات نازل شده نیز با امر به خواندن، کتاب، قلم و علم توأم شده است. اهمیت کتاب و مطالعه در دین اسلام از سوگند خداوند به قلم بر همگان ثابت شده است. حضرت علی (ع) می فرمایند: «علم و ادب بهای جان توست، پس در فراگیری علم و دانش و مطالعه پیرامون ان دو، کوشا باش و هرچه برعلم، اگاهی و ادب تو افزوده شود قدر و فراست تو بیشتر می شود».

 کتاب، کتابخوانی و کسب علم راه ورود به دنیایی مملو از سعادت و خردورزی است. در جامعه امروز که گسترش فضای مجازی و رسانه های دیجیتالی تبدیل به یکی از عناصر مهم برای نشر اطلاعات شده است، امید است بتوانیم با ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده، همراه کردن دروس مدارس با تحقیق در حوزه آموزشی و تشویق مردم به مطالعه به وسیله رسانه های جمعی و البته در کنار آن حمایت دولت از اهل قلم و توسعه مراکز فرهنگی، به یکی از شاخص های توسعه یافتگی که افزایش سرانه مطالعه است، نائل شویم.

اینجانب از همشهریان ارجمند و گرامی دعوت می کنم که به منظور اعتلای فرهنگ کتابخوانی، در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کنند و امیدوارم بتوانیم با ممارست در مطالعه کتاب، ورود به دنیای مملو از سعادت، خردورزی و آگاهی و آرامش را  تجربه و سرانه مطالعه کتاب را در میهن عزیزمان ارتقا بخشیم.

سیده عفت موسوی نژاد

عضو شورای اسلامی شهرقوچان