عضو شورای اسلامی شهر قوچان:

استقبال از جشنواره کتابخوانی رضوی مایه امیدواری برای رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی است


عضو شورای اسلامی شهر قوچان با صدور پیامی خواستار مشارکت مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، فاطمه شوشتری، عضو شورای اسلامی شهر قوچان با صدور پیامی خواستار مشارکت برای در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن والقلم و ما یسطرون»

خطاب این آیه قرآن رویکردی است برای پاسخگویی به این پرسش که چرا خداوند علاوه بر اینکه انسان را از خون بسته آفریده او را نیز به واسطه قلم تعلیم داد، تعلیمی که با هدف تاثیرگذاری بر واقعیت و فرهنگ در راستای رشد کمال، اعتماد به نفس و ارزش انسان در جامعه «الذی علم بالقلم» انجام می گیرد.

آری، کتاب بهترین وسیله برای تعلیم و بهترین همراه برای مردم به سوی کمال و پاسخگویی به پرسش ها و انتقادات است. با همین رویکرد از تاثیرگذاری کتاب بر واقعیت و فرهنگ جامعه با محوریت سنت اسلامی و با در نظر داشتن تفاوت فرهنگ و جامعه اسلامی امروز با ادوار گذشته، نهاد کتابخانه های عمومی کشور هرساله اقدام به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی می کند.

اینجانب از عموم همشهریان گرامی علاقمند به مطالعه درخواست می کنم با نگاه پاسداری از سرمایه و حافظه فکری فرهنگی تمدن اسلامی در این جشنواره شرکت کنند تا با ایجاد یک تشکل اجتماعی قانونمند بر اساس آموزه های رضوی به عنوان یک پژوهشگر به واقعیت ها بنگریم و به درک علمی از میراث سنت اسلامی رضوی برای پرسش و پاسخگویی برسیم.

استقبال و مشارکت پر شور شما همشهریان فهیم در جشنواره کتابخوانی رضوی  مایه افتخار و امیدواری در جهت تعالی بخشی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

فاطمه شوشتری

عضو شورای شهر اسلامی شهر قوچان