امام جمعه شهرستان گیلانغرب:

جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه مناسبی برای تشویق نسل جوان و نوجوان کشور به مطالعه است


امام جمعه شهرستان گیلانغرب در پیامی عموم مردم را برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاطمی نسب، امام جمعه شهرستان گیلانغرب در پیامی مردم را برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

مسئله‌ی کتاب‌خوانی و نهضت کتاب‌خوانی یکی از ضروریات نسل جوان است.

نسل جوان نیاز دارد که هم بداند و هم بخواند و این میسر نیست جز با راه اندازی نهضت کتابخوانی و مطالعه کتاب های مختلفی که بحمدالله با تلاش نویسندگان مختلف در موضوعات متنوع در دسترس همگان قرار دارد.

برای مطالعه و تشویق جوان به کتاب خوانی نیاز است که در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.

برنامه‌ی مطالعاتی برای بخش های مختلف و اقشار مختلف از طریق نهاد کتابخانه ها و همچنین جشنواره های مختلف کتابخوانی، ضرورت دارد تا بر اساس سطح فهم و استفاده مخاطب، برنامه های تشویقی کتابخوانی طرّاحی و تعریف شود.

جایگاه کتابخانه به عنوان محل آرامش، در تعابیر دینی مورد تأکید قرار گرفته است. نویسندگی به عنوان یک نعمت که به منزله اطلاع رسانی اخبار گذشتگان به بازماندگان و بازماندگان به آیندگان است، در سایه مطالعه و کتابخوانی شکل می گیرد.

امروز به دلیل دغدغه های فکری زیاد در بین نسل جوان، سلامت فکری را می توان با کتاب‌خوانی تأمین کرد.

در میان همه موضوعات متنوع کتاب ها و محتواهای موجود، بهترین محتوا، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزش های والای اسلامی و انقلابی هدایت کند.

جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از راه های فرهنگ سازی برای دعوت نسل جوان به این موضوع مهم است. تنوع در موضوعات و رده های سنی از محاسن این جشنواره برای تشویق نسل جوان و نوجوان کشور به مطالعه است.