امام جمعه سرخس:

جشنواره کتابخوانی رضوی بهانه‌ای برای آشنایی و گسترش فرهنگ رضوی است


امام جمعه شهرستان سرخس با صدور پیامی از عموم مردم برای مشارکت در برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد بختیاری، امام جمعه شهرستان سرخس با صدور پیامی از عموم مردم برای مشارکت در برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ائمه معصومین(ع) به عنوان رهبران تشیع، با وجود مخالفت حاکمان عصر خود، بیشترین هدایت فکری و فرهنگی را بر عهده داشته و با ترسیم خط مشی و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، بیشتر از هر کس دیگری، در رشد و بالندگی جامعه تاثیر داشته‌اند.

در این میان زندگی امام رضا(ع)، به سبب شرایط  ویژه سیاسی، فرهنگی و علمی آن دوران، ویژگی‌هایی دارد که آن حضرت را از دیگر معصومان(ع) متمایز می‌کند. در همین راستا یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی را به وجود آورده است که ضمن بیان ابعاد مختلف شخصیتی آن حضرت به ویژه سیره فرهنگی ایشان، به مهم ترین شاخص فرهنگی جامعه ما یعنی «مطالعه مفید» و «خواندن» نیز پرداخته شود. جشنواره کتابخوانی رضوی در حقیقت بهانه‌ای برای آشنایی و گسترش فرهنگ رضوی با ابزار مطالعه و خواندن است و امید است این جشنواره که با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است با استعانت از آن امام همام، باعث بسط و گسترش بهترین معروف و پسندیده‌ترین عمل یعنی «کتابخوانی» شود.

اینجانب از تمامی مردم شریف شهرستان سرخس و به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان درخواست می کنم امسال نیز همچون سال های گذشته در این جشنواره حضور مستمر و فعال داشته باشند.

محمد بختیاری

امام جمعه شهرستان سرخس