امام جمعه شهرستان رشتخوار:

با حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی، معرفت مان را نسبت به اهل بیت(ع) افزایش می دهیم


امام جمعه شهرستان رشتخوار طی پیامی خواستار مشارکت حداکثری مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حسن جهانشیری، امام جمعه شهرستان رشتخوار طی پیامی خواستار مشارکت حداکثری مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

السلام علیک یاثامن الحجج یاعلی بن موسی الرضا علیک آلاف التّحیه والثناء

آنگاه که خداوند تبارک و تعالی معجزه خود را در قالب کتاب عظیم الشأن قرآن متجلی می سازد، اهمیت کتاب و کتابخوانی بر هیچ مسلمان مؤمنی پوشیده نخواهد ماند. دانشمندان و متفکران مسلمان از دیر باز با تالیفات گرانقدر و نشر معارف اسلامی، شیفتگان نور و رهروان راستی و رستگاری را از نعمت ارزشمند کتابخوانی بهره مند ساخته اند.

گسترش استفاده از فضای مجازی و رغبت جوانان به این فضا باعث کمرنگ شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه شده است. تلاش جمعی لازم است که دوباره کتاب و کتابخوانی را به سبد خانواده های ایرانی برگردانیم، در این رابطه برگزاری برنامه ها و مسابقات فرهنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی می تواند جرقه ای برای حرکت مردم در مسیر کتاب و کتابخوانی  باشد، به ویژه در ایام کرونا که به واسط قرنطینه های خانگی فرصتی مناسب برای آشتی مجدد مردم با مطالعه و کتاب فراهم شده است.

با توجه به این ایام که محروم از زیارت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) هستیم، فرصت خوبی است تا با مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن انس و ارتباط بیشتر با اهل بیت(ع)، بهره کافی از سیر و سلوک و آموزه های اسلامی اهل بیت(ع) ببریم.

متمنی است مردم فهیم شهرستان رشتخوار به ویژه نسل جوان، نوجوان و عموم علاقمندان به مطالعه کتاب، این فرصت را غنیمت شمرده و با حضور پرشور و گسترده خود در جشنواره کتابخوانی رضوی، معرفتشان را نسبت به اهل بیت(ع) افزایش داده و آنچه را که یاد می گیرند، سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حسن جهانشیری

امام جمعه شهرستان رشتخوار