فرماندار شهرستان گناباد:

جشنواره کتابخوانی رضوی مصداق اشاعه فرهنگ و اندیشه های اهل بیت (ع) است


فرماندار شهرستان گناباد با صدور پیامی خواستار مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمویم خراسان رضوی، حامد قربانی، فرماندار گناباد با صدور پیامی خواستار مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 فرارسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر بر عاشقان آن حضرت تسلیت باد.

کتاب را باید یکی از زیباترین و مهم ترین جلوه های فرهنگی بدانیم و آن را از گرانسنگ‌ترین پدیده ها و میراث بشر به حساب بیاوریم. شکوه این ارزش را باید در تابش «اَلَّذی عَلَّمَ بِالقَلَم؛ پروردگاری که به قلم آموخت» جستجو کنیم.

اینک که به خاطر بیماری منحوس کرونا توفیق زیارت صحن و سرای امام مهربانی‌ها حاصل نیست، جشنواره رضوی فرصت مغتنمی است که می توان با مطالعه کتب مرتبط با سیره این بزرگوار، علاوه بر آشنایی با شیوه زندگی ایشان، ارادت خالصانه خود را به ساحت مقدسشان تقدیم کنیم. بدون شک گسترش، اشاعه و ترویج فرهنگ و اندیشه های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) که ارزش و برکت کشور عزیزمان به یمن وجود با برکت این بزرگوار است، می تواند در روح لطیف جوانان و نوجوانان تاثیرات بسیار مثبت و ارزشمند داشته باشد که زمینه خودسازی و تهذیب نفس را برای جویندگان آن فراهم کند و قادر است انسان را به سرمنزل کمال و مقصود برساند.

لذا ضمن تقدیر و تشکر از عزیزان دست اندرکار این حرکت ارزشمند فرهنگی از عموم مردم دانش دوست شهرستان گناباد به ویژه نوجوانان و جوانان عزیز درخواست می کنیم که با شرکت در این جشنواره کتاب خوانی بردانش و کمالات خویش بیفزایند از درگاه الهی برای همگان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

حامد قربانی

فرماندار و ریاست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد