فرماندار سیریک:

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای آشنایی با سیره ائمه معصومین(ع) است


جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سیریک با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی به ریاست فرماندار و با حضور اعضای انجمن برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سیریک به ریاست احمد جمال الدینی، فرماندار و با حضور حجت الاسلام مصیب رزاق پور، نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان؛ یونس پاتکی، سرپرست شهرداری شهر کوهستک؛ میثم سالاری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان؛ حنیفه محمدی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان و یوسف طاهری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیریک و سایر اعضای انجمن با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی در ساختمان فرمانداری برگزار شد.

احمد جمال الدینی، فرماندار سیریک ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای آشنایی با ائمه معصومین(ع) و سیره آنان است. همه خانواده ها و ادارات مختلف می توانند از این فرصت استفاده کنند تا با مطالعه این منابع علاوه بر آشنایی با سیره این بزرگان برای اوقات فراغت خود نیز برنامه داشته باشند.

فرماندار سیریک تاکید کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و بهره مندی از تمامی اصناف، شهرستان سیریک باید در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت حداکثری داشته باشند و مسئولیت برگزاری یک فرآیند ملی مانند جشنواره رضوی نیازمند تعامل تمامی ادارات، سازمان ها، فعالان حقیقی و حقوقی فرهنگی و... است.

وی افزود: شهرداری ها، موظف هستند تبلیغات میدانی این جشنواره را پوشش دهند همچنین خبرگزاری ها بر روی تارنمای خود این امر را به سمع و نظر مردم برسانند.

فرماندار سیریک تصریح کرد: خوشبختانه با همت خیرین، شورای اسلامی روستای مِهرِگی، اداره کتابخانه عمومی شهرستان سیریک و اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان اولین کتابخانه مشارکتی طرح کتابخانه پیشخان دایر شده و آماده بهره برداری است.

وی افزود: امیدوارم با در دسترس قرار دادن کتاب به مردم روستاها بتوانیم عدالت اجتماعی را برقرار کنیم و کتاب تمامی سطوح طبقاتی را پوشش دهد.

یوسف طاهری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیریک با معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: برای جلب مشارکت و برگزاری بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه های فرهنگی است و همه باید دست به دست هم داده تا این جشنواره هر چه باشکوه تر برگزار شود.

در ادامه سایر اعضای انجمن به بیان راهکار و پیشنهاد در جهت برگزاری بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.