در دیدار معاون اداره کل کتابخانه های عمومی و مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت سازمان دانش آموزی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی


معاون اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان با هدف معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی و جلب مشارکت در برگزاری این جشنواره، با مدیر سازمان دانش آموزی این استان دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، محمد اصغری، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان با هدف معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی و جلب مشارکت در برگزاری این جشنواره، با محمد همت، مدیر سازمان دانش آموزی استان دیدار و گفتگو کرد.

اصغری در این دیدار گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در رده های سنی کودک، نوجوان و جوان و در بخش های  مختلف برگزار می شود. در نظر داریم با همکاری سازمان دانش آموزی استان از ظرفیت‌های این سازمان در فضای مجازی به ویژه شبکه شاد برای تبلیغ و ترغیب دانش آموزان به منظور شرکت در این جشنواره استفاده کنیم.

وی از بهره گیری از ظرفیت مجلس دانش آموزی استان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برای انجام این کار آمادگی داریم تا با هماهنگی لازم، رئیس اداره شهرستان و مسئولان کتابخانه های عمومی با نمایندگان مجلس دانش آموزی در همان شهرستان دیدارها و جلساتی برگزار کنند.

محمود همت، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان نیز در این نشست گفت: ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است و ترویج فرهنگ کتابخوانی میان دانش‌آموزان قطعا در دستیابی به این مسیر موثر و مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: توجه به تمامی ابعاد شخصیتی دانش آموزان از واجبات تعلیم و تربیت است و بر اساس سند تحول بنیادین؛ باید به دنبال تربیت دانش آموزان در همه زمینه های شخصیتی و اجتماعی باشیم.

همت افزود: با توجه به اهمیت موضوع مطالعه کتاب و پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار ضروری است و سازمان دانش آموزی با توجه به نوع کاری که انجام می دهد و ارتباط مستقیمی که با دانش آموزان دارد بهترین بستر برای انجام این کار است.