به همت اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان؛

نشست کتاب خوان ویژه منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد


نشست کتاب خوان ویژه منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت اعضای فعال کتابخانه های عمومی و همکاری شورای فرهنگی بهزیستی استان در فضای مجازی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، نشست کتاب­خوان ویژه منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی 6 کتاب و حضور زهرا پورحسن، مسئول کتابخانه فرهیختگان ایسین و مجری؛ مها ابراهیمی و فاطیما برومند،  اعضای کتابخانه شهید بهشتی میناب؛ مریم جلالی، عضو کتابخانه آل طاها بیکاه؛ ریحانه فیروزی، عضو کتابخانه علامه حلی زیارتعلی؛ نوریه کاردانی و کوثر ورزیده، اعضای کتابخانه فرهیختگان ایسین، با همکاری شورای فرهنگی بهزیستی جهت آشنایی و معرفی منابع جشنواره به مراکز بهزیستی استان در فضای مجازی برگزار شد.

 کتاب «زندگی امام رضا علیه السلام» نوشته: سید محمد مهاجرانی/ ارائه توسط مها ابراهیمی، عضو کتابخانه شهید بهشتی میناب

محتوای این کتاب به لحاظ کمی و کیفی دارای خلاقیت و جذابیت خاصی برای مخاطب است. آداب زیارت در این کتاب همراه با معارف والای زیارت به زبانی شیرین و قابل فهم برای کودکان تبیین شده است. در این کتاب با ساده ترین و کمترین واژگان و بیانی روشن به اهمیت حجاب و موضوعاتی مانند محرم و نامحرم پرداخته شده و پس از آن به آداب زیارت اشاره شده است.

کتاب «10 قصه از امام زمان (عج)» به روایت فریبا کلهر/ ارائه توسط مریم جلالی، عضو کتابخانه آل طاها بیکاه

کتاب حاضر به 10 قصه از زندگانی امام زمان (ع) می پردازد. عناوین این قصه های عبارتند از: نرگس خاتون در راه است؛ بانویی به نام ملیکه؛ خواستگاری؛ بمان حکیمه!؛ خبری که راست بود؛ جعفر دروغگو؛ سه نشانه؛ دلِ تنگ؛ اولین رابط؛ آخرین رابط.

کتاب «امام زمان علیه السلام» بازنویسی زهرا عبدی ارائه توسط ریحانه فیروزی، عضو کتابخانه علامه حلی زیارتعلی و فاطیما برومند، عضو کتابخانه شهید بهشتی میناب

این مجموعه دربردارنده داستان‌های کوتاهی از زندگانی چهارده معصوم (علیهم‌السلام) برای گروه سنی کودک و نوجوان است که به قلم زهرا عبدی در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است. در این کتاب سعی شده  به موضوعاتی مانند چگونگی ولادت امام زمان علیه السلام، معرفی مادر ایشان و ویژگی‌های شخصیتی آن بانو، دوران کودکی امام زمان علیه السلام  نزد پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری، چگونگی رسیدن به مقام امامت در زمان کودکی، علائم ظهور حضرت، چگونگی قیام امام زمان علیه السلام، اهداف قیام ایشان و وظایف دوستداران و منتظران ایشان در زمان غیبت به زبانی ساده به همراه تصاویری متناسب ارائه شود.

«پرسش ها و پاسخ های دانشجویی: مهدویت» نوشته رحیم کارگر/ ارائه توسط نوریه کاردانی، عضو کتابخانه فرهیختگان ایسین

مجموعه کتاب های پرسش ها و پاسخ های دانشجویی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دفتر نشر معارف انتشار پیدا کرده است. آنچه این کتاب ها را از انواع مشابه برجسته می سازد طبقه بندی موضوعی، توجه به شبهات و سوالات روز، پاسخگویی بلیغ و بر اساس نظرات علما و مراجع عظام است.

این کتاب به بیان سوالات و پاسخ هایی پیرامون امام زمان(عج) در دوران ظهور می پردازد.

کتاب «برای ضامن آهو: 55پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری/ ارائه توسط کوثر ورزیده، عضو کتابخانه فرهیختگان ایسین

کودکان و نوجوانانی که به زیارت امام رضا (ع) می آیند،با پرسش های فراوانی رو به رو می شوند. این پرسش ها بسیار متنوع و گوناگون اند. برخی از این پرسش هادرباره ی زندگی نامه امام رضا(ع)، برخی درباره ی زیارت آن حضرت، برخی درباره ی مقامات معنوی آن بزرگوار و برخی هم درباره ی ساختمان حرم و اماکن پیرامون آن است. کتاب برای ضامن آهو در پاسخ به همین پرسش ها نوشته شده است. این اثر حاصل تلاش حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است که در زمینه پاسخگویی به پرسش های دینی کودکان و نوجوانان کتاب های بسیاری نوشته است.

کتاب «چشمه های بهشت» تدوین و ترجمه محمدهادی زاهدی/ ارائه توسط زهرا پورحسن، مسئول کتابخانه فرهیختگان ایسین

«عیون الاخبار» یکی از معتبرترین منابع مربوط به تاریخ زندگی و آموزه های امام رئوف حضرت رضا(ع) است و در روزگاری نوشته شده است که کمتر از دو قرن از شهادت آن امام گذشته بود. کتاب «چشمه های بهشت» گزیده ای از آن کتاب ارزشمند است و روایت کننده مجموعه ای از تاریخ زندگی، آموزه ها ، معارف، کرامات و آداب زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) است. «چشمه های بهشت» در پنج دفتر و مجموعا 31 فصل تدوین شده است، که دفتر نخست آن روایتگر تاریخ زندگی امام هشتم است و برای آنکه شرایط حاکم بر روزگار حیات آن حضرت را تا حدودی نشان دهد، به صورت گذرا به زندگانی امام کاظم (ع) نیز پرداخته است.