امام جمعه شهرستان پاکدشت:

منابع جشنواره کتابخوانی رضوی مشاوری امین و مطمئن برای هدایت مخاطبان به راه خیر و صلاح است


حجت الاسلام حسن لزومی، امام جمعه شهرستان پاکدشت با ارسال پیامی آحاد مردم را به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در پیامی از مردم دعوت کرد تا در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

متن پیام به شرح ذیل است:

به مناسبت یازدهمین دوره برگزاری جشنواره رضوی به همه ‌اقشار، خصوصاً قشر شریف جوان و نوجوان و دختران و پسران عرض می‌کنم که اگر به دنبال دوستی هستید که با او مانوس باشید، او خیرخواه شما و صددرصد مشاور امین و مطمئنی برای شما باشد و شما را به راهی که خیر و صلاح تان است رهبری کند، آن دوست و رفیق مهربان قطعاً کتاب است.

کتاب بهترین رفیق یک انسان است و آدمی می تواند علی الدوام در کنارش رو به ترقی و پیشرفت و دانش باشد. چون آنچه به انسان شخصیت می‌دهد، عالم معنا است یعنی علم. در غیر این‌صورت ثروت، موقعیت و امور مادی ناپایدارند و آنچه انسان را از جهالت دور می‌کند و به فهم و کمال، آگاهی و بصیرت می رساند کتاب است.

حال چه کتاب در فضای مجازی موجود باشد و چه کتاب هایی که به صورت چاپی در دسترس مردم اند. خصوصاً کتاب‌هایی که نویسنده هایشان را می‌شناسیم و از علم، دیانت و فرهیختگی آن ها اطلاع داریم و مطمئن هستیم که این کتاب ها به منظور رفع مشکلی از اشخاص و جامعه تالیف شده اند.

ان شاءالله خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد تا زمانی را برای مطالعه و انس با کتاب به جهت بالا بردن آگاهی و اصلاح عیوب و اصلاح اُمورمان در نظر بگیریم. خصوصاً انس با کتاب هایی که بیان کننده معارف نورانی ائمه الهدی است.

با توجه به برپایی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، کتاب هایی در همه مقاطع سنی با محوریت سیره و زندگی اماح رضا(ع) از سوی نهاد کتابخانه های عمومی معرفی شده است که مطالعه آن ها را به همه خواهران و برادران توصیه می کنم. همچنین کتاب هایی که مربوط به مهدویت و غیبت صغری و غیبت کبری آن جناب است و کتاب هایی که وظایف ما را نسبت به ائمه و حضرت بقیه الله روشن می کنند. از همه برگزار کنندگان این جشنواره خصوصا کتابداران شریف در شهرستان پاکدشت تشکر می کنم.