رئیس شورای اسلامی شهر ارسک:

جشنواره کتابخوانی رضوی برای تروبج فرهنگ مطالعه یک ضرورت اجتماعی است


علی ارزه گر، رئیس شورای اسلامی شهر ارسک در پیامی عموم مردم را به مشارکت و حضور در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، علی ارزه گر، رئیس شورای اسلامی شهر ارسک در پیامی عموم مردم را به مشارکت و حضور در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

به نام خدا

امام علی علیه السلام: اِنَّ الْعِلْمَ حَیاةُ الْقُلوبِ وَ نورُ الاَبْصارِ مِنَ الْعَمی وَ قُوَّةُ الاَبْدانِ مِنَ الضَّعْفِ؛

به راستی که دانش، مایه حیات دل ها، روشن کننده دیدگان کور و نیروبخش بدن های ناتوان است.

[امالی صدوق، ج 1، ص 493]

«بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید.»

تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب نبوده است، همه فرهنگ ها با کتاب آغاز می شود و با کتاب، که به راستی بهترین یار و یاور است، در مسیر تعالی و رشد گام بر می دارد. در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده، چراکه اقیانوس عظیم اندیشه های قرآن با کلمه و فرمان(اقرا:بخوان) آغاز می شود و معجزه الهی که چراغ راه آدمیان است را کتاب قرار می دهد و این حقیقت را بر ما آشکار می سازد که آیین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است.

امروزه اهمیت مطالعه در توسعه فردی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، لذا حسب الامر توجه سیاست گذاران و مسئولین بر این امر معطوف گشته تا آنجا که امروزه به مطالعه نه تنها به عنوان یک مزیت و فرصت طلایی، بلکه به عنوان یک ضرورت اجتماعی نگریسته می شود.

در واقع یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در ایجاد عادت مطالعه، خانواده است. وظیفه هر پدر مادری است که با مطالعه، دانش و مهارت خود را در تمام زمینه های تربیتی افزایش دهد و این میراث گرانبها را در اختیار فرزندان خود نیز قرار دهد. در همین راستا نهاد کتابخانه های عمومی کشور اقدام به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی کرده است تا مأمنی امن و با نشاط برای شما و فرزندان عزیزتان باشد و به همین بهانه از دوستداران عشق و معنویت در باب رضا و رضوان علی الخصوص شما مردم فهیم و شریف شهر ارسک دعوت بعمل می آید تا با شرکت در یازدهمین دوره جشنواره رضوی کام دلتان با نور رضوان شیرین و وجودتان رضوی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.samakpl.ir مراجعه کرده و به صورت فردی یا خانوادگی از این فرصت طلایی استفاده کنید و گامی مهم در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارید.

علی ارزه گر

رئیس شورای اسلامی شهر ارسک