با هدف معرفی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی صورت گرفت؛

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با مسئولان سمن های استان


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در راستای جلب مشارکت مردم باب الرضا(ع) در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، با مسئولان سمن های ورزشی و فرهنگی استان دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی به همراه اعضای ستاد دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی استان، در راستای جلب مشارکت مردم باب الرضا(ع) در یازدهمین دوره این جشنواره، با مسئولان سمن های ورزشی و فرهنگی استان دیدار و گفتگو کرد.

جهانی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، گفت: با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا و احتیاط‌های بهداشتی و جولان فضای مجازی، نیاز بیشتری به اهتمام و حمایت از فرهنگ کتاب و کتاب­خوانی حس می‌شود. در این راستا، برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی نظیر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که مبنای آن بر ترویج سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و آشنایی هر چه بیشتر با امامان بزرگوار است، می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان امروز بسیار حائز اهمیت باشد.

دبیر ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی خراسان شمالی افزود: فراخوان یازدهمین دوره این جشنواره ملی کتاب‌خوانی خرداد امسال در استان منتشر شده است و  در 10 بخش و در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و نیز جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد. نقاشی، پویش کتاب‌خوان، مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک‌نویسی، رشته‌های شعرسرایی و … از جمله بخش‌های جشنواره رضوی است و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط،  به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

رضا صیاد، مسئول سمن های ورزشی استان عنوان کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی رشد و پیشرفت فرهنگی هر کشور و منطقه به میزان رغبت مردم به مطالعه و کتاب‌خوانی بستگی دارد.

وی اظهار کرد: نظر به اینکه شاهد برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم، ضمن تشکر و قدردانی از  برگزارکنندگان این اقدام ارزشمند فرهنگی، باید گفت جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی مغتنم برای مطالعه بیشتر و افزایش دانش و آگاهی درباره زندگی و سیره پاک ائمه اطهار (ع) خصوصاً حضرت امام رضا(ع) و همچنین امام عصر(عج)  در بین عموم مردم به ویژه جوانان است.

حسین جعفری، مدیر مسئول موسسه چند منظوره فرهنگی و هنری پژواک نیز در این دیدار بیان کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با معرفی چندین اثر خوب در حوزه زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ابزار مناسبی برای انتقال مهم‌ترین آموزه‌های دینی و ارزشی در جامعه است و امیدوارم این جشنواره  بستری مناسب برای توسعه فرهنگی شهرمان باشد.

جعفری با بیان اینکه میزان مطالعه مفید با رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیم دارد، افزود: کتاب خوب برای همه انسان‌ها به‌ویژه جوانان و نوجوانان یک مشاور امین است که می‌تواند در تعیین مسیر زندگی آن ها نقش بسزایی داشته باشد.