با هدف رفع مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با رئیس شورای شهر ارومیه


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی به منظور رفع مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی ارومیه و گسترش همکاری ها با رئیس شورای شهر ارومیه دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با همراهی سمیه رحمان پور، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری های اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بهزاد رستمی، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ارومیه به منظور رفع مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی ارومیه و گسترش همکاری ها با حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور، رئیس شورای شهر ارومیه در محل شورای شهر دیدار و گفتگو کرد.

معصومی، ضمن تبریک انتخاب حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، گفت: داشتن سبقه فرهنگی و حضور شما در رأس شورای ششم ارومیه انشاالله منشأ خیر و برکات زیادی در حوزه فرهنگی شهر ارومیه خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، بیان داشت: اگر  رویکرد شورای اسلامی شهر، رویکرد فرهنگی باشد می توان در اجرای برنامه های ارزشمند فرهنگی در سطح جامعه موفق عمل کرد.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های شورای ششم برای پیشبرد اهداف فرهنگی خصوصاً در حوزه کتاب و کتابخوانی، شایسته است همکاری های متقابل انجام شود.

معصومی با برشمردن اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی در ایام تعطیلات بیماری کرونا خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار امانت کتاب، برنامه های متنوع فرهنگی  را سرلوحه خود قرار داده تا بتوانند با اجرای فعالیت های جانبی کتاب محور مردم را به مطالعه کتاب علاقمند کند.

وی تصریح کرد: همگرایی و هم افزایی برای ارتقای شاخص فضای کتابخانه ای و استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر در راستای توسعه زیربنای کتابخانه ای اقدام موثری برای رشد فرهنگی شهر خواهد بود.

محمد خلیل پور، ضمن عرض خیرمقدم به مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و هیئت همراه اظهار امیدواری کرد با ایجاد زیرساخت های اساسی در عرصه های مختلف فرهنگی در جهت اهداف مهم نظام، خدمت رسانی به مردم و جامعه گام های اساسی برداریم.

خلیل پور، بر لزوم توسعه برنامه های تفریحی، فرهنگی و اشاعه فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت: در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین شهروندان شهر ارومیه، آن طور که شایسته و بایسته است زمینه های لازم را فراهم می کنیم.

رئیس شورای شهر ارومیه اظهار داشت: برای ترغیب مردم به مطالعه و دسترس پذیر کردن منابع، می توان کتاب ها را در قالب های صوتی، تصویری، فایل های فشرده و خلاصه نویسی در زمینه های موضوعی متنوع از جمله تفسیری، حدیثی، ادبی، علمی و تخیلی تهیه و در اختیار عموم قرار داد.

خلیل پور از آمادگی شورای شهر برای همکاری همه جانبه با کتابخانه ها خبر داد.

گفتنی است، در این نشست در خصوص تعامل بیشتر و همچنین پرداخت سهم قانونی نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدهای شهرداری بحث و تبادل نظر شد.