فرماندار شهرستان قرچک:

جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه رشد معنویت و خودسازی را برای جوانان و نوجوانان فراهم می کند


فرماندار شهرستان قرچک در پیامی از مردم شریف و فرهنگ‌دوست این شهرستان برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت بعمل آورد.


به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان تهران، بهمن خطیبی، فرماندار شهرستان قرچک در پیامی عموم مردم را به مشارکت و حضور در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

به نام خدا

بدون شک سربلندی کشور عزیزمان به یُمن وجود با برکت حضرت ثامن‌الحجج علی‌ بن‌ موسی‌الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) است و اشاعه و ترویج اندیشه‌های این بزرگواران می‌تواند زمینه رشد معنویت و خودسازی را برای جوانان و نوجوانان فراهم کرده و انسان را به سرمنزل مقصود برساند.

اکنون که به دلیل ویروس منحوس کرونا، نسبت به «ماندن در خانه» و رعایت «فاصله اجتماعی» تأکید می‌شود، بهترین و والاترین شیوه بهره‌مندی از اوقات، مطالعه و اُنس با کتاب است و نیکوتر آنکه این مطالعه در جهت شناخت هرچه بیشتر سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) باشد.

به خصوص اینکه در دین ما به کتاب و کتابخوانی اهمیت بسیار داده شده، آنچنان که علما و دانشمندان و بزرگان ما در تمامی مراحل زندگی خود به مطالعه مشغول بوده و بر این امر تأکید داشته‌اند.

از این‌رو به رسم چند سال اخیر، امسال نیز یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب‌های متنوع و برای همه سنین، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال اجرا بوده که همشهریان عزیز می‌توانند در این جشنواره که در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود با مطالعه منابع مرتبط، از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir مشارکت داشته باشند.